ماشین اسلات: انتظارات مقابل واقعیت
بازیهای اسلات مرکز پولسازی برای کازینوهای آنلاین و سنتی هستند. حتی اگر اکثر بازیکنان بدانند که بازیها بنفع کازینو هستند اما همچنان پول خود را در این بازی سرمایه گذاری میکنند.
بازی کردن ماشین اسلات در کازینو یک جنبه اجتماعی دارد زیرا میتوانید با اطرافیان خود چه دوست باشند و چه غریبه معاشرت کنید. کازینو در عین حال آرامش بخش و مهیج است.
محققان در زمینههای علم بازی و روانشناسی بازی، مطالعاتی را در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ انجام دادند که برخی از رازهای صنعت بازیهای اسلات را برملا ساخته است. کازینوها انتظارات ما را برآورده میسازند تا ما به بازی ادامه دهیم. در حالی که امروز نباید این مطلب برای کسی تعجب برانگیز باشد اما در آن زمان افراد ساده لوح بودند و اینترنتی وجود نداشت تا به افشای اسرار صنعت کمک کند. در آن دوران اگر خوش شانس بودید کتاب صادقانهای درباره قمار در کتاب فروشیها پیدا میکردید.
نقطه تمایز بین آنچه که بازیکنان حرفهای ماشین اسلات انتظار دارند و آنچه دریافت میکنند در کجاست؟ در این مطلب سعی میکنیم به چند مورد که به ذهن خطور میکند بپردازیم.
ماشین اسلات: انتظار در برابر واقعیت
-
همه انتظار دارند که برنده شوند
هر چقدر به خودتان بگویید که فقط برای تفریح بازی میکنید اما در اعماق وجودتان واقعاً انتظار دارید که هر لحظه برنده شوید.
بازیهای ماشین اسلات برای تقویت انتظار برد طراحی شدهاند. چندین تحقیق پژوهشی، مانند یافتههای «ژورنال مطالعات قمار» نشان دادهاند که بازیها این انتظار را در بازیکن تقویت میکنند.
این مطالعه چگونگی استفاده از بازیهای اسلات ویدیویی چند خطی را با استفاده از متد LDWs (باخت جایگزین برد) برای وسوسه بازیکنان جهت بازی طولانیتر ارزیابی کرده است. فرض کنیم که شما در حال بازی یک ماشین اسلات با ۵۰ خط پرداخت هستید و برای هر خط یک پنی هزینه میکنید. ممکن است در یک شرط پایه جایزه ۳۰ سنتی نصیب شما شود.
این یک باخت است اما «برد» به نظر میرسد. حتی ممکن است بازی بگوید «شما ۳۰ سنت برنده شدهاید».
-
بازیها نزدیک به پرداخت هستند
این یک تاکتیک قدیمی دیگر است. کمیسیون بازیهای نوادا سلسله جلساتی برگزار کرد که در آن سازندگان بازی و اپراتورهای کازینو پذیرفتند که از «خوشه بندی» برای شبیه سازی «باخت نزدیک» استفاده میکنند.
در بازیهای اسلات قدیمی، رولها (تحت کنترل چیپهای رایانهای) دو نماد از سه نماد برنده را تراز میکردند اما رول سوم روی یک اسلات خالی متوقف میشد. برخی از بازیها برای مکث بر روی نماد برنده و سپس یک رول خالی طراحی شده بودند.
این ترفند فریبنده توسط وکلای معتادان به قمار و گروههای دیگر فاش شد. امروزه چنین ترفندی از دور خارج شده و در بعضی از کشورها ممنوع است.
انتظار شما از این که یک بازی نزدیک به پرداخت باشد، چندان دور از ذهن نیست. اگر برای برنده شدن جکپات به یک عدد تصادفی مانند ۹۹۸ احتیاج داشته باشید و مولد اعداد تصادفی عدد ۹۹۷ را برای چرخش بعدی تولید کند یعنی از لحاظ ریاضی، برد بسیار نزدیک بوده است.
اما این انتظار به راحتی در ایجاد امید کاذب مورد سوء استفاده قرار میگیرد.
-
بازی با شرط بالا شانس برنده شدن شما را بهبود میبخشد
این یک انتظار مجادله برانگیز است. از سوی دیگر اگر یک بازیکن اقتصادی باشید که نگران هزینه بازی است اتخاذ یک استراتژی محافظه کارانه منطقی بنظر میرسد. این بدان معناست که شرط حداقل و تمدید زمان بازی را تا حد ممکن مد نظر قرار دهید.
در سال ۲۰۰۸، کایل سیگریست Kyle Siegrist از دانشگاه آلاباما درهانتسویل یک مقاله با عنوان «چگونه در صورت ضرورت قمار کنید» منتشر کرد. در تحقیقات او از یک بازی خیالی به نام «قرمز و سیاه» استفاده شده است. این سناریو واقع بینانه نیست زیرا هیچ کازینویی چنین بازیای را ارائه نمیکند.
یافتههای سیگریست نشان دهنده این است که هر چه یک برنده ترسوتر (بازی با حداقل شرطها) بازی کند، احتمال برنده شدن کازینو بیشتر است. مدل سیگریست میگوید شما شانس بهتری برای دستیابی به هدف از طریق بازی جسورانه (حداکثر شرط بندی) دارید تا شرط بندی حداقلی.
این یافته فرض میکند کازینو منبع نامحدود پولی دارد که بازیکن آن را ندارد. به عبارت دیگر، طرفی که بیشترین پول را دارد برنده میشود. فقط زمان بیشتری طول میکشد تا بازیکن ترسو همه چیز را از دست بدهد.
به دلیل نوسانات زیاد در نتایج تصادفی، شانس شما برای رسیدن به هدف مورد نظرتان با شرطهای بزرگ، بهتر است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک بار به هدف برسید و تمام. چنین دستاوردی احتمالاً با یک برد بزرگ اتفاق میافتد تا یک برد کوچک.
در واقعیت، بازیهای اسلات بگونهای طراحی شدهاند تا مبلغ کمتری نسبت به مدل قرمز و سیاه سیگریست بپردازند. شما همچنان با حداکثر شرط شانس بهتری برای رسیدن به یک هدف دارید اما احتمال برد بر علیه شماست.
این امر فقط به این دلیل نیست که بازگشت نظری به بازیکن کمتر از ۱۰۰% است، بلکه به این دلیل است که کازینو از شما پول بیشتری دارد.
-
هر بازی اسلات باید جکپاتی عرضه کند
همه انتظار دارند که ماشین اسلات دیر یا زود پرداختی داشته باشد. منظور از «پرداخت» در اینجا یک جکپات بزرگ است.
شما ممکن است بتوانید برای کسی چگونگی عملکرد ماشینهای اسلات را با جزئیات کامل از قبیل مولد اعداد تصادفی و رولهای مجازی توضیح دهید. اما وقتی شروع به بازی میکنیم اتفاقی درون ما رخ میدهد که ضمن انجام بازی انتظارات غیرواقعی درون ما شکل میگیرد.
در سال ۱۹۹۲، مایکل واکر Michael Walker از دانشگاه سیدنی مقالهای با عنوان «تفکر غیرمنطقی در بین بازیکنان ماشین اسلات» را در مجله مطالعات قمار منتشر کرد.
این تحقیق شامل ۲۷ دانشجوی دانشگاهی بود که هنگام انجام بازیهای اسلات، تفکرات خود را ثبت میکردند. این مطالعه نشان داد که بازیکنان اسلات ۳۸% بیش از بازیکنان پوکر درگیر تفکر غیر منطقی هستند. ۸۰% شرکت کنندگان در این مطالعه تصورات غیر منطقی در مورد استراتژی هنگام بازی اسلات داشتند.
وقتی بازیکن ماشین اسلات میگوید این بازی باید بپردازد، عقلانی فکر نمیکند. آنها قبل از نشستن ممکن است تصدیق کنند که نتایج تصادفی هستند اما با گذشت زمان، عقلانیت تفکر آنها کمتر میشود.
در عمل هر اسپین جدید شانس یکسانی برای فعال کردن یک جکپات دارد که هرگز تغییر نمیکند.
جمع بندی
اعلب بازیکنان حرفهای، بلک جک را به ماشین اسلات ترجیح میدهند زیرا اغلب قابل پیش بینیتر و منطقیتر است. هرچه بیشتر در مورد نحوه طراحی ماشینهای اسلات یاد بگیرید کمتر آن را بازی خواهید کرد.
اما با این حال وقتی بازیکنان از بازیهای روی میزی و کارتی خسته میشوند اغلب سراغ اسلاتها میروند. دانستن این موضوع که فرد نسبت به بازی انتظارات غیر منطقی دارد نظر بازیکنان را تغییر نمیدهد. اما شاید به همین دلیل باشد که اغلب بازیکنان حرفهای با بودجه مشخصی وارد بازی اسلات میشوند و پس از اتمام بودجه کازینو را ترک میکنند.
بیشتر بدانید: راهنمای جامع انواع بازیهای ماشین اسلات